Snobii

Cum nu sunt prin natura mea o fire bolnăvicioasă, ador echilibrul, starea de seninătate, bucuria interioară nestrunită de nimic exterior, zbaterea ființei mele în prospețimea perfectă a vieții. Cu toate acestea, atunci când sunt lovit de melancolie și demonii încep să îmi dea târcoale, azurul se spulberă în mii de fâșii constând din nori tulburi și apărători. Iadul începe, iar latura mea bolnăvicioasă freamătă ca un armăsar neastâmpărat pe care îl doare zăbala, gata oricând să o ia la goană, inundându-mă de durere. Dar să descopar că sunt inși care, prin firea lor, își târăsc zilele în asemenea stări de spirit morbide și că extrag chiar clipe de plăcere din autodafeul interior la care se supun, așa ceva mi se pare din cale afară de inacceptabil, un semn de criminalitate latentă. Acești oameni, care îmi sunt prieteni apropiați, îmi rănesc latura apolinică. M-ar vrea dansând în torturile lui Dionysos, când limitele mele nu îmi îngăduie atâta risipă de energie fără a fi pedepsit. Și mă doare să observ ce părere de când au despre conversațiile lui Eckermann cu Goethe, carte de care, citind-o zilele acestea, m-am îndrăgostit ca în prima mea adolescență. Nu-mi pasă că este învechită, naivă și prea nobilă: Eckermann și Goethe sunt ca niște îngeri în viața mea cenușie, hiperîncărcată de șosele, autobuze, pensionari, banal, tern, monoton, banal, modern… Și oare căutarea intenționată a nonconformismului, a abaterilor rebele de la comun nu este o altă față a superficialității şi a lipsei de substanță interioară? Cine nu cunoaște bine regula nu gustă cu adevărat excepția, excentricitatea… Cine înlătură tradiția pe motiv că este clasată și nu mai suscită interesul, nu i se cuvine să vorbească în cuvinte barbare despre aceeași tradiție – pe care o prețuiești cu adevărat doar când o vrei amuțită pentru câte suflete mai poate încă aprinde…

Acest articol a fost publicat în Triviale. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Snobii

  1. Andrei Albu zice:

    Dar cine – pe barba lui Zeus! – sunt acesti plebei care au o parere de rand despre conversatiile lui Eckermann cu Goethe?!

  2. Vicuslusorum zice:

    Eeeee, un om cultivat dar savurand tenebrele…

  3. Andrei Albu zice:

    Baga nume, trai-ti-ar copilasii tai.

  4. Vicuslusorum zice:

    Nu fac asta… Iti zic pe viu grai at most…

Lasă un răspuns

