Chestionar

Mi-am adus aminte de Proust astazi si m-am gandit sa ma supun unui scurt tur de forta:

Principala mea trasatura de caracter – Ceva intre o furtuna de vara pe Mediterana si vivacitatea tulburatore de bazar levantin. Si suprema aroganta de a vrea sa fiu adorat de o femeie pe care nu am gasit-o inca.

Calitatea pe care doresc sa o intalnesc la un barbat – Virilitatea in cozerie, cozeria in virilitate.

Calitatea pe care o prefer la o femeie – Gingasia fidela in care vreau sa adorm in fiecare seara.

Ce pretuiesc mai mult la prietenii mei – Din orice unghi i-as privi, inteligenta si cumpatarea depasesc orice alta insusire, cu exceptia unei intimitati care sa imi confirme profunzimea legaturii noastre.

Principalul meu defect – Desfranarea.

Indeletnicirea mea preferata – Sa simt o fiinta asa cum te uiti la munte intr-o prapastie: sufletul celorlalti este abisul care se uita inapoi in mine.

Fericirea pe care mi-o visez – De a fi scutit de mari nefericiri si nevisate fericiri: de a fi elen.

Care ar fi pentru mine cea mai mare nefericire – O lume fara prieteni si, inca mai dureros, una fara oameni – adica moartea.

Cum as vrea sa fiu – Vesel si profund, inconfundabil si fertil in orice, supraabundent in scris si dragoste.

Locul unde as vrea sa traiesc – Pe mare.

Culoarea mea preferata – In curcubeu si in vopseluri.

Floarea care imi place – Femeia sub toate mastile ei pasagere.

Pasarea mea preferata – Paunul.

Prozatorii mei preferati – Voltaire, Tolstoi si Th. Mann.

Poetii mei preferati – Orice poet viu citand din Baudelaire si Eminescu.

Eroii mei preferati din literatura – Levin din Anna Karenina.

Eroinele mele preferate din literatura – Nastasia Filipovna din Idiotul.

Compozitorii mei preferati – Nu am asa ceva.

Pictorii mei preferati – Courbet si Claude Lorrain

Eroii mei preferati din viata reala – Stalin pentru demonica sa tarie de caracter.

Eroinele mele preferate din istorie – Eroinele apartin mitologiei.

Numele mele preferate – Livia, Iulia si inca unul pe care prefer sa nu-l numesc.

Ce urasc cel mai mult – Ateii si agnosticii.

Caracterele istorice pe care le dispretuiesc cel mai mult – Pe primul din dinastia Rothschild, dar si pe Henry Ford.

Fapta de arme pe care-o admir cel mai mult – Nu cunosc si nu ma priveste.

Reforma pe care o pretuiesc cel mai mult – Inventarea pensilor.

Calitatea pe care as vrea s-o am din nastere – Farmec in societate.

Cum as vrea sa mor – Batran, fara prea multa suferinta si iubit.

Starea mea spirituala in clipa de fata – A o descrie ar fi tot una cu a o inventa.

Greselile care imi inspira cea mai mare indulgenta – Doar cele care rezulta din prostie si naivitate, deci accidentele.

Deviza mea – A fi clar impotriva oricaror devize.

Acest articol a fost publicat în Triviale și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Chestionar

  1. laura zice:

    Am trecut prin toate starile: intai m-a cuprins un ras primar la principalul defect, apoi a trebuit sa ma concentrez peste masura ca sa pricep cum devine indeletnicirea preferata, nitel nedumerire la prozatorii preferati ( adica voltaire…?! am citit eu Voltaire si nu-mi aduc macar aminte?! e vorba de ”Confesiuni” imi imaginez), eroii si eroinele din literatura tin clar de pasiunea tineretii arzatoare. Totusi nu pot sa nu observ ca nici Levin nici Nastasia Filipovna nu sunt personaje suficient conturate pentru a te identifica cu ele. Sunt cunoscute prin raportarea la ele a personajelor principale. Lipsa compozitorilor preferati deja m-a dat peste cap ! E posibil asa ceva? NIci nu cred. La pictori nu e bine sa-mi dau cu parerea, chestie de gust ..Problema cu Stalin m-a infuriat dar m-am hotarat sa n-o iau in serios. Am punctat fireasca existenta a misoginismului… La numele preferate mi s-a parut sarmanta nenumirea. Cu durere in sufletel m-am regasit printre cele ce urasti mai mult. Mi-am pus fireste problema cumpatarii pe care o slavesti mai sus…. teorie… Ma asteptam ca faptele de arme sa fie prezente, dar, supriza…nu, nu sunt …. Inventarea pensiilor ca reforma sociala m-a distrat tot ca aparitie surprinzatoare. Starea spirituala in clipa de fata ..ei da, asta raspuns perfect. Atat de bun incat nu-mi dau seama daca l-am mai auzit undeva in alta viata, cu alta ocazie…am o senzatie de deja vu.

  2. laura zice:

    Stai ca am confundat. Levin nu-mi aduc aminte cine e si ce spune. Ma gandeam la Vronski. Vad ca Levin exprima ideile lui Tolstoi. Imi placea Tolstoi mai mult inainte de a-i afla ideile religioase. Dupa ce am citit biografia scrisa de Henri Troyat mi-a fost clar ca e detestabila o viata exaltata pana la patologic indiferent de ideea urmarita.

Lasă un răspuns

