Izolari

Imaginea despre ceilalti detine calitati de miraj pentru sine. Pana la varsta de 20 si un pic de ani viata mea a fost orchestrata de cercuri sociale clasice: familia, grupul de amici, cativa prieteni, atmosfera scolilor pe unde am trecut, unele carti si reviste, unele surse de informare ale mass mediei. In ciuda orizontului larg al deschiderii, eu am ajuns sa fiu claustrat de largimea acestui camp vizual. Empiricul exercita o anume teroare asupra epistemicului si il delimiteaza. Nu poti avea o imagine (chiar deformata, ubuesca) in absenta filamentelor care compun realitatea sociala. Si cand m-am izbit de alteritate – zone urbane in care nu fusesem vreodata, tipologii umane ciudate (iar strainul este prin definitie un ciudat nebun), medii sociale pe langa care erau aduceam cu un academician, regulii si cutume pe care eu le segregasem in categoria prohibitivului – a cazut cerul pe mine: de pe ce insulita vin, din ce limita absconsa am iesit? Cum de am fost atat de slab pregatit pentru lumea larga? M-am format in virtutea unei asociatii secrete de oameni binecrescuti si in afara, in pustiul strazilor, respirau cu indarjire armate de lotophagi? Da, asta era. Insa, stupoare: eu am iesit din marginalitatea acestui joc secund si sunt acum in iarmarocul vietii, dar altii, altii, altii… Ei sunt inca acolo: printre ai lor.

Acest articol a fost publicat în Triviale și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Izolari

  1. M. zice:

    Erau bune basmele care sugerau ca la o anume varsta e necesara o calatorie initiatica, a maturizarii. Ca viata asa incepe. Dupa mediile sociale ciudate vine experienta drumului si a exilului… Cred, si poate ai s-o afli direct, ca nu poti fi complet fara o schimbare de genul asta, a „lumilor”. A fost o sambata lunga, de unde comentariile.

  2. vicuslusorum zice:

    Da, tin cont de ce mi-ati zis…

Lasă un răspuns

