Thoth

Scriem pentru a tine minte sau pentru a nu uita? Cultura isi joaca soarta in intervalul dintre mnemotehnica si albeata uitarii. Oare scrisul nu este un leac impotriva mortii si a prezentei sale in uitare? Citesc atata pentru a nu uita sau pentru a-mi aduce aminte? Oricum ar fi acest joc serios, pe viata si pe moarte, dintre vis (iar orice scriere naste imagini de vis sub frunte) si realitate, cand citesc prea mult si sunt acoperit sub o avalansa de cuvinte, simt ca fiinta corporala mi se scurga printre degete. Dar cand las cartea deoparte si traiesc pur si simplu, o limba ascunsa, ca un cod informatic, imi vorbeste despre unitatea indisolubila dintre citire si traire. Daca am avea viu in fata ochilor codul genetic al realitatii (indiferent cate arcane ar cuprinde), nu am mai citi nimic. Neuitand decat inesentialul, moartea ne-ar ocoli sufletele. A uita ca a muri, a cunoaste ca a nu uita. Scrierile proaste sunt simulacre, vieti netraite, amintiri care nu au fost: o confirmare a uitarii si a mortii.

Acest articol a fost publicat în Triviale și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Thoth

  1. Gogaie zice:

    Arunca o privire aici hombre: http://www.blindrestaurant.ro/?page_id=1949

    Apoi da-mi un telefon.

Lasă un răspuns

