Amintire

Acum doi ani, chiar in perioada aceasta a anului, o femeie fara inima si parasita de sensibilitate imi intorcea cu placere cutitul in rana pe care tot ea mi-a administrat-o. Nu pot uita insa cruzimea impasibila a gestului de a ma azvarli in gol cu usurinta cu care stingi chibrituri. Cat i-am adorat rautatea atunci si cate am invatat de la ea dupa, studiind fiecare pas distant pe care il facea, lasandu-ma cucerit de intentionalitatea sadica a fiecarei miscari de felina satanica ce era. De atunci am capat o usurinta de razboinic incercat in multe santuri si sub multe rafale de malitie feminina cat sa-mi ajunga pentru multe altele, pe care le-am pus la punct cu nonsalanta si eleganta celei care si-a ascutit unghile perlate pe mine. Adevarul este ca din orice iubire ramane un zeu mort ale carui statui mai pavoazeaza unele strazi ale memoriei. Camus are o nuvela, Renegatul sau un spirit confuz, despre cum chemarea credintei pentru cei fara resurse sufletesti inseamna a venera prin ranile tale urma celui puternic lasata asupra ta.

Acest articol a fost publicat în Triviale și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Amintire

  1. Marina zice:

    Cat de mult te poate schimba o persoana, nici nu iti dai seama

  2. paul zice:

    Ce s-a mai intamplat cu domnisoarara ?

  3. Vicuslusorum zice:

    Nu stiu. Nu ma priveste.

  4. Anghel zice:

    Nu-i aşa că e mai uşor să te mulţumeşti cu poetica şi trista imagine de suflet rănit, pe alocuri barbar şi crud, pe alocuri trădând miezul blând şi bun ca un chewy-center de caramea? Cum să nu fie? E mult mai uşor să preschimbi decât să creezi. Bunica mea, când nu-i ieşea laptele de pasăre îl făcea cremă de ciocolată, zicea ea că e mai uşor decât s-o ia de la zero. Şi-apoi, de unde alte ouă, alt lapte? Şi doar e bună şi crema de ciocolată. Nu-i aşa pufoasă ca laptele de pasăre dar tot dulce e. Acum e bătrână, nici nu se mai apucă de lapte de pasăre, face direct cremă de ciocolată.
    Cât mai ai de gând să te complaci în această inerţie emoţională care nu te mai duce nicăieri?

  5. paul zice:

    Ce inseamna chewy-center

  6. paul zice:

    Ce inseamna chewy-center ?

    • Anghel zice:

      Mot-a-mot ar fi „miezul mestecăcios”. N-am ştiut cum să-i zic pe româneşte calumea aşa că m-am lenevit ş-am dat-o pe englezeşte, contrar propriilor principii. Sper că se poate ierta.

  7. Vicuslusorum zice:

    Bai Silverman, sa mor daca nu te deletez data viitoare cand iti faci nevoile la mine pe blog.

    • Anghel zice:

      Ce rău eşti! Io cred că Nea’ Silvică te place. V-am citit un schimb mai vechi de replici şi era acolo multă pasiune.
      Nu-i nimic mai bun decât un mentor bătrân şi încercat ca să te scape de problemele cu femeile. Poate vă vedeţi şi la o cafea, se fac propuneri… cine ştie poate reuşeşte să te facă să te reprofilezi.
      Zi dacă nu te-am ginit, Nea’ Silvică? Eşti pederast bătrân în căutare de prospătură intelectuală, tulburată şi vulnerabilă. Aşa, â-la Gide…

  8. Vicuslusorum zice:

    Draga Anghel,

    Asta sunt eu. Am si eu momente melancolice, de obicei cand sunt cuminte. Nu vad nici o inertie in atitudinea mea, doar nu pot nega clipele de amaraciune inexplicabila. Ele vin si dispar, mai mult nu sunt, dar gasesc ca sunt suficient de intense ca sa scriu despre ele. Am un miez moale si gustos, ce vrei?

    • Anghel zice:

      Da mă Vicky io nu te critic, e esteticoasă şi dulce amărăciunea melancolică. Dar tre să-ţi găseşti şi tu o femeie iubitoare şi stabilă, te aşezi şi tu la casa ta, ne facem vizite, bem şpriţuri prea slabe în timp ce puradeii ni se aleargă în jurul mesei. Ce să mai, bucuriile mici ale vieţii!

  9. Anghel zice:

    Îţi recomand un film: Sex and Death 101 (2007).
    Chiar dacă aderă la câteva dintre clişeele business-ului din care provine este mult mai mult decât o simplă comedie romantică, cred că unele şcene îţi vor vorbi.

  10. paul zice:

    Acest post a prilejuit un dialog la fel de interesant, cel putin. In opinia mea, niciunul dintre dvs. nu mai trebuie sa dovedeasca nimic. Atunci, la ce bun englezismele si stilul smecheros?

  11. Bogdan zice:

    Adevarul e ca totul pus sub lupa obiectiva a observatorului devine subiect interesant, necontand cele intamplate inainte, cand observatorul era parte din joc, si doar atat.

Lasă un răspuns

