Ratiune si simtire

E de neinteles cum suntem atat de putini violenti si atat de modesti sexual cand pricini atat pentru crime, cat si pentru violuri sunt destule. Scrie cumva in cartea vietii ca agresivitatea si incitatia sexuala sunt anormale? Priveam azi trei trupuri de tigani labartate in autobuz, doua muieri cu fuste pana la gat si un avorton de vreo 30 de ani alaturi, cu dintii harcea-parcea in gura lui puturoasa, in timp ce scuipau seminte si una dintre ele isi alapta pruncul. Tata albicioasa iesind de sub materialul inflorat contrastata rizibil cu dintii care spargeau semintele. Absenta igienei imi jignea educatia civilizata ca o intepatura de tantar pe o piele moala, de curand spalata. Si nu mult mi-a luat ca sa devin constient de o furie amutita in mine, poate reprimata, de a ii ucide, de ii impusca in cap daca se ivea ocazia pe animalele necioplite de vis-a-vis. Doamne, de ce sa mint? Imi venea fizic sa-i omor, sa ii masacrez, sa improsc peretii autobuzului cu sangele lor spurcat. Apoi furia mi-a trecut si am trecut la o alta solutie, ceva mai calma: nu, i-as bate sau i-as biciui pana s-ar domestici, pana i-as obliga sa adopte o tinuta si un comportament civilizate. Cand au coborat doua statii dupa, mintea mi s-a limpezit complet. Nici nu voiam sa mai stiu de ei. Rationamentele aparusera natural si disparusera in aceiasi ordine a firescului. Sunt rasist si intolerant fiindca ma las in voia gandurile mele spontane? Nu stiu, nu mai stiu nimic. Cam acelasi sir de asociatii, doar cu semn schimbat, mi se perinda prin minte atunci cand privirile imi sunt atrase de o femeie atragatoare si excitanta pe strada. Sa fiu singurul in univers?

Acest articol a fost publicat în Triviale. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Ratiune si simtire

  1. vissurix zice:

    ca sa vezi ce ganduri spontane pot sa-ti treaca prin cap cand circuli cu mijloace de transport in comun… a se evita pe viitor

Lasă un răspuns

