Finalul

Știu de pe acum că la sfârșitul acestui secol, când eu noi voi mai fi (deși sufletul meu, prin minunea pasiunii mele de a simți, se va conserva intact), România va fi dispărut ca stat, ca societate, ca formă de civilizație. Peste aceste meleaguri bătrâne se va mai vorbi doar limba română, dar populația va fi o masă amorfă de europeni grupați sub dominația organizatorică a economiei germane. Visul medieval al unei Europe pangermane în est se va fi împlinit atunci pe deplin, sacrificând orice urmă din robustețea interioară a poporului german (care de pe acum moare încet) și eliminând din istorie popoarele fără identitate de la est de Elba. Dintr-o țară vom deveni o regiune de graniță, ceea ce suntem și acum, doar că atunci Europa se va fi omogenizat economic, pierzându-și orice fărâmă substanțială de pluralism cultural. România va fi nici mai mult, nici mai puțin decât o Montana a Europei Unite.

Acest articol a fost publicat în Triviale. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Finalul

  1. vissurix zice:

    e un vis frumos sau un cosmar?

  2. vissurix zice:

    Nu imi e clar pentru ce sta patratul enigmatic, face parte dintr-un cod pe care nu-l cunosc. Reveria ta e scrisa in termeni pangermanisti. „Robustetea interioara a poporului german” imi aduce aminte de vitalismul barbar indreptat impotriva imperiului mediteraneean muribund, de sangele proaspat al popoarelor est-renane, germanice (orice inseamna asta pentru antichitatea tarzie) care a „fertilizat” romanitatea decadenta. Nu stiu daca urmatoarele decenii vor fi asa, nu stie nimeni de fapt. Revizitam mereu acealeasi spaime pangermaniste, panslaviste, pericolul galben etc. Sa inteleg (la o a doua lectura) ca visul frumos ar fi hegemonia economica germana in Europa, iar cosmarul omogenizarea culturala pe model german si pierderea identitatii romanesti?

  3. anojn zice:

    De ce-ar mai exista peste o suta de ani o limba care nu exista acum doua sute? Sunteti prea optimist.

  4. laurapanait zice:

    Mai degraba vorbeste in termenii lui Hitler.
    Interesant mi se pare faptul ca voi, barbatii, nu aveti sentimentul permanentei culturii mici. Cum sa dispara traditiile despre moarte si natura? Sau limba in care gandesti? Luati de valul energiei active, spuneti numai prostii..

  5. vissurix zice:

    Scuze, aseara vedeam un patrat in primul tau raspuns. Pe calculatorul asta vad un smiley mirat (?). Nu ma refeream la spaimele pe care le-ai putea avea tu, ci asa, in general, la spaimele noastre, ale tuturor…

  6. nraducanu zice:

    Am citit pe acest blog texte mult mai bune decat acesta. Ce inseamna „sufletul meu, prin minunea pasiunii mele de a simți, se va conserva intact”? E doar primul pas spre intoarcerea la biserica? Iar teama unei „Europe care se va fi omogenizat economic, pierzându-și orice fărâmă substanțială de pluralism cultural” este in contrazicere cu fenomenele politicii actuale pe continentul nostru. Teama, da, dar fata de reinvierea cu virulenta a nationalismelor si a conflictelor sangeroase, caracteristice acestora.

  7. laurapanait zice:

    Asa, asa, ia-l de urechi ca-si permite sa gandeasca neleninist! Magarul !

  8. vicuslusorum zice:

    @nraducanu:

    Intai de toate, eu raman, asa cum o atesta multe din comentariile si eseurile mele, un om al credintei in Dumnezeu. Cum arata acest Dumnezeu? Este exact cel al crestinismului, cu o anumita aplecare spre Vechiul Testament insa.

    Cred ca am un suflet, oricate sinapse si procese chimice reale mi-ati aduce ca proba ca ma insel si sufletul nu exista. Apelez la morala oricand e nevoie, chiar daca o incalc cu mare placere cand vine vorba de poftele mele. Nu pot sa dau la o parte religia. Ea ramane inima unei lumi fara inimi, sufletul unui lumi fara suflet, vindecarea ideala a tuturor ranitilor si suferinzilor acestui pamant.

    In rest, sunt un dusman de moarte al autoritatilor temporale. Biserica este un maldar de abuzuri si ipocrizii, dogmele inventate dupa toate evangheliile (inclusiv cele aprocrife) sunt porcarii superstitioase. Obiceiurile crestine din popor nu au nimic crestin in ele, desigur. Tin de stadiul copilariei mintii.

Lasă un răspuns

