Splendoarea cruzimii sau cruda splendoare

Nimic mai cutremurator decat indiferenta de azbest a naturii, gata sa nu te arunce niciodata in aer cu forta unei dinamite. Pe zi ce trece fiori de incantare imi trec pe sira spinarii contempland peisajul viu in care omul se bucura, se zbate, sufera si apoi se lasa aproape fara voie in spasmele orgasmului pentru ca naturii sa-i nu pese de nimic, de nimeni, nici macar de ea insasi. Un pamant eliberat de oameni echivaleaza cu un trup care nu poate fi napadit de boli: ce incantare a constiintei.

Acest articol a fost publicat în Triviale. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

34 de răspunsuri la Splendoarea cruzimii sau cruda splendoare

  1. silverman zice:

    Nimic mai cutremurator decat metafora „indiferenta de azbest”(eu stiam ca azbestul este un material ignifug),apreciez chestia cu „voia” orgasmului(te bantuie atat de mult incat comiti si o licenta gramaticala) si imi amintesc cu placere de intelectualii care sodomizeaza idei(!)Ce trebuie inteles de aici:ca IDEILE sunt de genul ..masculin?

  2. paul zice:

    Regret, dar cu exceptia ultimei fraze, n-am inteles nimic. Uneori, densitatea …

  3. Vicuslusorum zice:

    Offf, e vorba doare de juisarea mea interioara vazand cat de indiferent este universul vis-a-vis de oameni, de zbaterile si de necazurile, de bucuriile si de fericirile lor. Nu e nici o densitate de fapt…

  4. silverman zice:

    Orgasm,,juisare(!),normala aceasta apropiere ca doar primul termen se concretizeaza prin al doilea,ce nu inteleg este ca juisarea se produce in interiorul autorului acestui text,dar poate ca in unele cazuri….,sau este o metafora(!?),sau poate este vorba de o bucurie vis-a-vis de indiferenta universului FATA de oameni,de zbaterile lor, etc.Ai dreptate Paul,n-ai inteles nimic pt.ca nu se intelege nimc.Dragul nostru Vicuslusorum(al carui nas a fost,fara indoiala marele naturalist Carl Linne) este ,fie un postmodernist,fie un campion al absurdului,tanjind la gloria unui Kafka sau Becket.Nu se descurca,o spun cu regret ,cu gramatica si,mai ales, cu inventarea de noi cuvinte.

    • vicuslusorum zice:

      Da, spre uimirea Dvs., este o metafora.. Ma exprim metaforic. Cred ca se intelege destul de bine ce am zis din moment ce si Dvs. dati semne ca ati inteles. Pacat cu mojicia. Iar la capitolul gramatica cred ca stau mai bine ca Dvs. Vreti sa va editez reply-ul de mai sus? Si cuvinte noi nu inventez.

  5. paul zice:

    Sincer sa fiu, am incercat sa fiu politicos. Nici eu nu vedeam prea multa densitate …Ceva in genul spleen si ideal, dar nereusit.., Remarc insa o nota indepartata din Maldoror…

  6. paul zice:

    Altfel spus. Inteleg rezerva absoluta pe care o poti avea fata de rasa omeneasca intr-un moment al vietii tale. Inteleg voluptatea pe care o traiesti constatand indiferenta naturii fata de om, interpretata ca protest implicit al naturii impotriva musuroiului uman. Inteleg si solidaritatea secreta cu natura, ultimul aliat cu putinta. Lucrurile astea le-am cam inteles dar nu le-am vazut spuse.

  7. paul zice:

    Si inca: nepasarea naturii de ea insasi ca un nec plus ultra al protestului…

  8. vicuslusorum zice:

    Daca le-ati inteles, ce rost mai avea sa le spun?

  9. paul zice:

    Daca nu le-ati spus, de ce le-ati mai fi inteles?

  10. paul zice:

    Rectific:Daca nu le-ati spune….

  11. Vicuslusorum zice:

    Sa o lasam asa. Poate nu am suficient talent, dar mesajul l-am transmis, chiar daca poticnit… Asta ma interesa…

  12. paul zice:

    Ooo!, talent aveti destul, numai ca genul spleen de Paris e pretentios si, oricum, datat. Si-apoi nimeni nu e destept tot timpul. Am avut impresia ca fac bine semnaland un esec, altfel ma abtineam. In ceea ce priveste mesajul, pararea mea e ca nu are importanta. Trebuie sa va preocupe forma, impresia, cuvintele sunt purtatoare implicite de mesaj iar mesajele sunt standardizate. De altfel, cred ca asta si faceti numai ca uneori nu va iese. In alta ordine de idei, recenziile dvs. sunt stralucite. Am mai spus, suntei un pericol pentru librari. Am citit-o pe ultima…

  13. Vicuslusorum zice:

    Daca as fi la un pericol pentru autori, ooo, da, ce deliciu!

  14. paul zice:

    Am un baietel de 10 ani. I-am interzis sa fie premiant, sportiv de performanta si artist. Dumneavoastra sunteti artist… grea povara! Aveti o sansa de salvare: faceti politica! vorbesc serios, e nevoie de artisti, e un sfat bun, ganditi-va la el.

  15. silverman zice:

    1.Metafore.Iata cum suna un text in dulcele stil vicusian plin de metafore…concrescente:Mitica se trezi in dimineata de silex cu hipotalamusul exorcizat si exonorat.Evident natura polimorfa si policroma era redundanta si vindicativa.2.Gramatica.Daca cele doua exemple nu ajung inca unul:prolix la plural este prolicsi.Gramatica nu inseamna numai punctuatie si cratime,mai avem sintaxa si morfologie.Daca ai chef de concursuri gramaticale incearca cu d-na Mioara Avram,sunt convins ca esti mai valoros ca mine.3.Mojicie.Ador ironia fina sau groasa,zeflemeaua si chiar misto-ul!Dar nu si insulta,as putea sa-ti raspund ca in curtea scolii:cine zice ,ala e!Dar s-ar putea sa ma insel si ,de fapt,sa-ti faci o autocritica tarzie pt.finalul nefericit,dizgratios si insultator din articolul despre feminism.Oricum ,daca imi propui si aici un concurs,vei castiga categoric.4.Sexualitate.Vad ca si in autoportretul proaspat postat insulti fetele.In mod sigur ai o problema.Nu-mi permit sa te psihanalizez,incearca cu amicul Onfray.5.Maldoror.Vad ca nu obiectezi cand Paul iti compara textele cu cel scris de Isidore Ducasse care isi zicea comte de Leautreamont.Nu te imbata cu apa rece,Les chants de Maldoror reprezinta un abis ,o groapa a Marianelor si nu un lac de acumulare. Cu prietenie, mein fuhrer!

  16. vicuslusorum zice:

    Ok, am prins mesajul. Deci metaforele mele sunt greoaie, nu ascund nimic si sunt o maioresciana „betie de cuvinte”. Parerea dumitale! Ok, nu am zis ca sunt ireprosabil gramatical (merci de corectie!), dar nici sa ma faci agramat nu este cazul. Cauta in alta parte.

    Esti mojic cand ma ataci personal. Eu nu dau nume si nu impung decat la modul general. Nu fac liste de victime. Nu acuz pe cineva anume. Iar polemica este intotdeauna una „culturala”.

    Parerile tale despre ce cred eu despre oameni in genere nu ma intereseaza. Sunt un mizantrop, probleme? Nu te pune nimeni sa imi accesezi blogul. Si nu este cazul sa imi cauti greseli gramaticale. Vezi doar cat de mult imi pasa de gramatica (Flaubert si Balzac isi inventasera regulile lor de punctuatie si chiar ortografie!) avand in vedere ca nu reprezint o institutie publica, nu sunt nici editura si nici for academic. Nici macar nu scriu cu diacritice. Asta nu ma califica drept agramat. Mistoul ieftin si dorinta de a gasi intentionat greseli (ca sa-mi arati ca nu sunt asa de destept pe cat par sau ce prostie iti trece prin cap?) le poti folosi pe alte bloguri. Ai materiale din plin argintatule!

    Faptul ca am ceva cu femeile este iarasi treaba mea. Internetul nu este facut doar pentru pareri comode si tolerante.

    Iar asocierea cu Adolf Hitler este chiar de prost gust.

    Nu ma cred nici Maldoror, dupa cum vad ca iti imaginezi. Nici macar nu ma simt onorat sau ceva avand in vedere ca am o parere proasta despre Lautréamont. Il consider creatorul unui tip de arta moderna cu care nu simt ca am multe in comun ca om si cititor.

    In rest, numai de bine. Repet: nu ai chef de blogul meu, du-te unde vrei.

  17. paul zice:

    Recitind ce-am scris, imi dau seama ca as putea fi interpretat gresit. In concluzie, n-am facut niciodata politica, nu incerc sa racolez adepti…

  18. Vicuslusorum zice:

    Sunteti un pic naiv Domnule Paul. N-as respinge ideea de a face „politica” dar va intreb in numele a ce v-a trecut ideea asta prin cap: din pricina unor texte, a catorva recenzii, pareri lucide si cinice unele? Este prea putin pentru a face politica: e nevoie de un grobianism pe care eu nu il pot avea. Pot fi violent ca Celine, dar la fel de lucid ca el. As fi bun in Congo cu ceea ce stiu si cu ceea ce as face, dar nu in Romania: aici iti trebuie un comportament pe jumatate de lingau, pe jumatate de ticalos. Or eu nu pot fi ambele in acelasi timp.

  19. paul zice:

    Mi-a trecut ideea asta prin cap pentru ca azi nu se mai poate trai asa cum traiam eu cand eram de varsta dumneavoastra, adica in „stadiul estetic” daca intelegeti, pentru ca am impresia ca sunteti la o rascruce si pentru ca daca tot e sa va ratati vocatia, macar s-o faceti cu stil. Sunt ratari fericite … De altfel, nu exista ratare…

  20. paul zice:

    Ce ziceti?

  21. Vicuslusorum zice:

    Aveti dreptate… Oricum, am o meserie in clipa de fata din care lent dar sigur poti intra in politica… Nu stiu, voi mai gandi la ce mi-ati zis…

  22. silverman zice:

    Trist,dezonorant si plin de lasitate ultimul tau comentariu d-leFicus(te-am citit nemteste ca la Conforbiri literare pt.ca mi-ai amintit de Maiorescu).Un barbat demn de acest nume accepta orice provocare,te-am ales la un turnir pt. a incerca sa-ti dobori adversarul cu lancea si apoi sa primesti din mana Dulcineei tale batista, naframa sau esarfa binemeritata.Dar lancea ta e franta din start pt.ca Dulcineea nu exista ,ea este doar ceva in jurul sexului.Nu mai dispretui femeile chiar daca sunt blonde si nimfomane,asa le-a lasat Dumnezeu in care zici ca crezi,n-ai si tu o mama, o sora ,o iubita ? pretinzi ca o respecti pe Ana si scrii asemenea porcarii.Nu sunt pudibond,femeile m-au dezamagit de-alungul anilor ,dar est modus in rebus.Minti cu nerusinare hombre,care atac la persoana?, pai habar n-am cine esti, poti fi Basescu sau colegul meu de birou,am scris eu ca esti cocosat sau malai mare,am spus eu ca te masturbezi ,ca nu restitui banii imprumutati ,etc.A,da ,este un atac la adresa textelor pe care le scrii din punct de vedere gramatical ,stilistic si al continutului.Pai acelasi lucru il faci si tu cu textul lui Onfray si el nici nu-ti poate da replica.Din cate stiu eu blogul este un loc public si chiar tu ne inviti la comentarii,deci trebuie ,fie sa primesti cu umilinta si cu bucurie faptul ca ne aplecam asupra celor scrise de tine,fie sa lupti sa ne schimbi parerea,dar nu asa,insultandu-ma si spunandu-mi sa plec de pe blog.Am citit si eu foarte mult ,dar am ajuns la niste concluzii ciudate in privinta lecturii in general,sunt ceva mai batran ca tine,in mezzo del camino cun spune Dante, si experienta de viata ,volens-nolens superioara, imi spune cu totul altceva decat ce se petrece in carti(ma refer la fictiune biensur)Dar tu ma descurajezi etalandu-ti frustarile si respingand criticile, desi admiti ,partial, ca sunt intemeiate. Inchei spunandu-ti ca m-a amuzat chestia cu Argintatul si ca ti-am spus fuhrer, nu pt. a ne aminti de Dolphi, ci pt. ca esti conducatorul acestui blog. Vaya con Dios ,amigo!

  23. Vicuslusorum zice:

    Merci de urare, ce sa mai adaug? E clar doar ca nu iti place ce scriu despre femei. E treaba matale. Nu am de gand sa iti infirm punctul de vedere pentru ca nici eu nu cred cu totul in al meu. Nu ma cred superior si nu simt nevoia sa te indrum sau sa te aduc pe drumul cel bun fiindca stiu ca eu am nevoie mai mult de asa ceva in acest moment. Experientele altora – dar si a mea personala – m-au invatat ca traim intr-o vreme extrem de vulgara pe care nu poti s-o tratezi cu manusi pentru a nu fi luat drept desuet si nerelist. Eu scriu despre femei nu asa cum cred, ci asa cum ele, in acest moment istoric, ma determina sa le vad. Iar viziunea mea este impartasita de mult altii. Eu ii dau o puritate stilistica insuportabila celui care o provoaca pana la urma.

  24. silverman zice:

    Carevasazica NU CREZI cu totul in punctul tau de vedere;mai mult STII ca ai nevoie de indrumare,dar totusi,pt. a nu fi considerat desuet si nerealist,persisti in a le trata ca pe niste obiecte sexuale si esti multumit pt. ca altii te aproba!Adicatelea vrei sa fii la moda! Hombre, problema asta e atat de veche ,ea insotind pe cale de consecinta cea mai veche meserie din lume,incat s-a fosilizatDar degeaba explozia tehnologica inimaginabila,am ranas cu mentalul in epoca de piatra si dam vina pe vulgaritatea timpurilor pe care le traim.De ce te confunzi cu gloata amorfa si nediferentiata a analfabetilor si agramatilor din lumea intreaga? O sa-mi spui ca Henry Miller,Bukovski,Philip Roth si ,pe alocuri char si John Updike au avut remarci asemanatoare despre femei?Sa fim seriosi ,ei au o opera si ,cred ca stii si tu,Quod licet Jovi,non licet bovi!(ia-o ca metafora,nu intentionez sa jignesc pe nimeni,nici pe tine ,nici pe legendarul Apis). Spunand ce ai spus in comentariu ai dat dovada de luciditate,dar procedand impotriva convingerilor tale numai pt. a fi pe placul altora este jalnic.Problema ta este cu totul in alta parte.Ar fi bine sa stai de vorba cu un psiholog,cu un inginer al sufletului.Punct

  25. Vicuslusorum zice:

    Merci de sfat. Voi tine seama de el.

  26. silverman zice:

    Nu este un sfat, ci un diagnostic.Parole d’honneur!M-ai gandeste-te la metafora lancei frante si du-te urgent la un consult ,altfel ajungi la Marcutza.Acum sa trecem la treburi serioase:spune-mi te rog cu ce ai ramas in urma acestor lecturi laborioase pt. ca eu mi-am pus serios aceasta problema.Daca castigi ceva lovele(money) de pe urma lor, totul e O.K.,daca nu totul cade in derizoriu,ne dam culti,ba avem pretentii intelectuale si suntem injurati de tine,flecarim steril intre noi ca niste fraieri,ne balacarim,ne laudam ca l-am citit pe Hegel la 12 ani(ho!ho!ho!) ,und so weiter…Iar in final spunem ca femeile sunt cauza nenorocirilor noastre in timp ce ele,intelectualele, pretind ca noi,barbatii,suntem magari si violenti.Dis moi la verite, mon gars.

  27. Vicuslusorum zice:

    Bai, deja incepi sa ma iriti. Ok, am niste devieri emotionale pe care mi le recunosc singur, dar mai lasa-ma cu faza loco. Cu ce am ramas in urma acestor lecturi serioase? Ce vrei sa iti zic? Personal, am ramas cu amintiri frumoase, stari interioare minunate si un mod de a-i cunoaste mai bine pe ceilalti. De a intelege lumea, cam atat. Iar faza cu lovelele arata o gandire simplista, de colt de bloc. Si vanzatoarele semianalfabete pot pune aceiasi intrebare: de ce ai citit atata daca Edi Talent face mai multi bani decat tine in doar doua seri de paranghelie? Cultura nu are legatura cu asa ceva. Este un mod de viata care depinde de bani, dar nu este creata cu scopul de a face bani.

    Si lasa-ma cu femeile: am avut o relatie nasoala. De pe urma ei sunt amarat. E o chestie personala in fond. Nu femeile mi-au facut ceva, ci eu am avut probleme cu o femeie. Deci lasa-ma cu psihanaliza ta. O cunosc prea bine. Singurul motiv pentru care ti-am dat dreptate mai sus este ca si eu gandesc aproximativ la fel ca tine in privinta unor exagerari pe care le fac. Dar ma descarc si ma linistesc atunci cand scriu. Cine l-a citit pe Hegel la 12 ani?

    Daca mai scrii chestii care mi se par aiurea pe blogul asta, iti spun sincer: ti le voi sterge. Mi s-a acrit de atitudinea ta.

    Eu nu-mi somez cititorii sa ma citeasca: ma pot citi sau nu.

    Si cred ca am fost mai politicos cu tine pana in acest moment decat ai fost tu cu mine.

  28. paul zice:

    1.. Cultura nu produce bani dar poate functiona ca un catalizator al facerii de bani. In domenii cum ar fi medicina sau avocatura, jurnalistica si orice alt domeniu care implica imaginea personala. Cultura poate fi uneori si un substitut al banilor. Cred insa ca, mai important, cultura este putere. Toate emotiile pe care le traiesti citind o carte devin surse ale puterii tale interioare. E mult de discutat, cultura e in primul rand putere, asta trebuie retinut.

    2.In ceea ce priveste chestiunea femeiasca, amaraciunea profunda, disperarea si toate celelalte sunt absolut normale, tinere domn. Sunt un semn de vitalitate, stiu ce vorbesc. Inseamna ca veti imbatrani greu si ca veti supravietui generatiei dvs. Fizic si intelectual. Daca relatia respectiva a fost un dezastru, eu sper asta, atunci veti multumi acelei fete. Oricum, dati-i intalnire peste 15 ani. Va veti aduce aminte de vorbele mele!

  29. Vicuslusorum zice:

    A fost un necuprins dezastru. Ideea de a o revedea imi da inca fiori pe sira spinarii.

  30. silverman zice:

    Am banuit din prima clipa ca ai fost pe nasoale cu o gagica,dar, incaodata, e sub demnitatea ta de barbat sa te comporti asa,am impresia ca esti intr-un cosmar din care nu poti iesi,am fost si eu deprimat dupa iubiri care s-au sfaramat intr-o clipa, am strans din dinti si ..am intalnit ulterior alte fete ,mai frumoase ,mai inteligente,e plina Romania de ele.
    Daca totusi consideri ca injosirea tuturor femeilor este benefica pt. tine iti dau o sugestie,intra pe popularul post TV ,necodat,fara pay per view,accesibil la orice ora din zi si din noapte,SuperONE(!!!), SI VEI FI RASPLATIT,ACOLO FEMEILE nici macar obiecte sexuale nu mai sunt ,ci simple accesorii pt. uzul masculilor care mai au erectii,eu nu rezist decat vreo 20 de secunde sal privesc,cred ca te vei vindeca.Good luck!

  31. vicuslusorum zice:

    Ce taran prost crescut esti!

  32. silverman zice:

    Nici la insulte nu te pricepi,tarani suntem cu totii,iar de la inaltimea cu care te lauzi ii vezi pe toti prost crescuti!Formula pt.tine este ca esti un minable.Vrei sa vina Petronius,nu ai nimic in comun cu el,vise desarte puiule!

  33. vicuslusorum zice:

    Silverman, la doi ani si distanta dupa aceasta conversatie, iti spun: te bag in pizda ma-tii!

Lasă un răspuns

